Lyngby sparkede vinteren igang mod Helsingør

Lyngbys første kamp i 2014 blev en klassisk vintertræningskamp på kunstgræsset i Virum. Det sluttede uden scoringer i en kamp, hvor De Kongeblå stillede med 11 forskellige i de to halvlege.
Frost og blæsevejr er en bidende kold kombination, og det faktum kan tilskuere, trænere og 40 spillere fra Lyngby og Helsingør skrive under på. Årets første træningskamp blev en kold fornøjelse for begge parter, der kæmpede med at finde hinanden på underlaget i Virum.
Første halvleg blev 45 minutter præget af fight. De helt åbne chancer udeblev for begge mandskabers vedkommende, og man skulle et kvarter hen i opgøret før kampens første rigtige chance indtræf. Her lykkedes det Lyngby at sætte et fint angreb op, der sendte en livlig og offensivt aktiv Adnan Mohammed igennem, men Helsingør slap med skrækken.
Derudover blev det til enkelte forsøg fra kanten af feltet fra Bror Blume og Philip Rasmussen, mens Nicklas Højlund i modsatte ende ikke havde meget at lave. En enkelt flot afslutning fra Helsingør kort før pausen blev det til, men Nicklas Højlund kom godt ned og fik med lappen sendt bolden til hjørne.
2. halvleg blev en mere livlig affære med flere chancer i begge ender. Gustav Therkildsen var lige ved at bringe Lyngby foran efter få minutters spil, men angriberen blev vinket off-side i en situation, hvor han ellers var sluppet igennem med gæsternes keeper.
Lyngby sværmede flere gange om Helsingørs felt og både Jeppe Tverskov og især Frederik Gytkjær kan ærgre sig over ikke at komme på talvlen. Sidstnævnte kom efter 65 minutters spil igennem, men Klaus Lykke kom godt tilbage og fik afværget situationen.
Helsingør kom også frem til et par større muligheder, men misbrugte på Lukas Fernandes og derfor var Lyngby tættest på sejren. Frem mod slutningen producerede De Kongeblå flere fine muligheder, men det blev uden scoringer i et opgør, hvor 22 mand kom i aktion. Heriblandt 5 U-spillere, der gjorde et ganske fint indtryk.
Lyngbys næste opgave i træningskamps-øjemed er næste lørdag – igen hjemme, men denne gang mod svenske Halmstad.
Match Facts:
Lyngby BK – FC Helsingør 0-0
Lyngbys startopstilling, 1. halvleg: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP, 4 Mathias TAUBER (c), 5. Oliver GUDE RASMUSSEN, 29. Oliver FREDSTED – 14. Philip RASMUSSEN, 30. Lamin SAMBA – 8. Martin ANDERSEN, 22. Bror BLUME, 28. Adnan MOHAMMED – 11. Patrick MORTENSEN
Lyngbys startopstilling, 2. halvleg: 16. Lukas FERNANDES – 19. Sebastian LASSEN, 24. Thomas SØRENSEN, 6. Rasmus MINOR PETERSEN (c), 2. Mathias MEJER KNUDSEN – 25. Rasmus GAUDIN, 18. Jeppe TVERSKOV – 27. Lee ROCHESTER, 26. Frederik GYTKJÆR, 9. Lasse FOSGAARD – 10. Gustav THERKILDSEN
Advarsler:
Bjarke Jacobsen (60) og Jannik Zimling (75) – begge FC Helsingør