Lyngby Boldklub har skudt opstarten igang

Lyngby Boldklub trænede i dag for første gang i 2014 og dermed er opstarten skudt igang. En opstart, der byder på svenske og danske træningskampe.
Klokken 11 her til formiddag rullede bolden atter for fødderne af Lyngby Boldklubs førsteholdsspillere, der for første gang i 2014 var samlet til træning. Kunstgræsbanen i Virum agerer den kommende halvanden måneds tid base for Lyngby Boldklubs NordicBet Liga-hold. Dermed er det tid til at starte forberedelserne frem mod en spændende forårssæson.
Opstarten byder traditionen tro på en række træningskampe. Allerede om 12 dage, den 25. januar, går det løs for første gang, når FC Helsingør gæster Virum. Weekenden efter får Lyngby besøg af svenske Halmstad, der i den forgangne sæson netop klarede frisag i nedrykningsspiller i Allsvenskan.
Første udekamp bliver ligeledes med svensk modstander, når De Kongeblå den 8. februar møder Falkenberg på udebane. Falkenberg vandt den næstbedste svenske række Superettan i den forgangne sæson og dermed er der tale om endnu en modstander fra øverste svenske ligahylde.
Også sveriges 5. bedste mandskab sidste år, Helsingborg, venter Lyngby Boldklub i opstarten. Det sker lørdag den 22. februar på udebane – kilet ind mellem udekampene mod Falkenberg og Helsingborg er i øvrigt yderligere to træningskampe på udebane. Første den 11. februar mod HIK og siden den 15. februar mod Brønshøj. Tirsdag den 25. februar sætter to af danmarks store traditionsklubber så hinanden i stævne, når Lyngby tager turen til Valby for at møde BK Frem fra 2. Division Øst.
Der er generalprøve den 15. marts på hjemmebane mod Landskrona BoIS. Det sker weekenden før det går løs i NordicBet Ligaen, hvor Lyngbys første modstander er lokalrivalerne fra AB søndag den 23. marts kl. 15.00 på Gladsaxe Stadion.
Du kan se hele Lyngby Boldklubs opstartsprogram i let tilgængelig oversigt via dette link.