Danske Bank og DBU hyldede Claus Frank-Nielsen

Gennem projektet ”100 Frivillige” har Danske Bank henover foråret og sommeren valgt at sætte fokus på de mange frivillige trænere, ledere og engagerede forældre som er drivkræften bag mange af klubberne rundt omkring i landet.  Disse mange Ildsjæle har vi mange af i Lyngby Boldklub og én af disse blev I pausen af søndagens kamp mellem Lyngby Boldklub og Brønshøj BK kåret som en af de ”100 frivillige”.

Den ærefulde og velfortjente hæder tilfaldt ildsjælen Claus Frank Nielsen som gennem sin indsats de sidste snart 10 år har været en af drivkræfterne bag den flotte ungdomsfodbold og talentudvikling som Lyngby Boldklub er blevet synonym med de sidste mange år.

Juryen som skulle træffe den svære beslutning at vælge mellem de mange tusinde ansøgninger bestod blandt andet af landsholdsspillerne Niki Zimling og William Kvist, TV-værten Morten Ankerdal og Salgs- og marketing-direktør i Danske Bank Jesper Mathiesen.

I pausen af søndagens kamp troede Claus Frank Nielsen at han skulle være en del af et indslag som omhandlede netop talentudviklingen i Lyngby Boldklub, så da han kort inde i sin præsentation blev afbrudt af Privatdirektør i Danske Bank, Claus Hostrup Langkjær, var det en meget overrasket Claus Frank Nielsen som fik overrakt hæderen og hyldet af de over 1000 kongeblå fans på stadion på en flot solskinsdag på Lyngby Stadion

Som mangeårig træner i Lyngby Boldklub har Thomas Lindstrøm på nærmeste hold oplevet hvilken ildsjæl Claus Frank er, hvilket også var årsagen til at Thomas valgte at indstille ham til prisen. De flotte ord og beskrivelsen af hans arbejde i Lyngby Boldklub blev læst højt på stadion og en rørt Claus Frank modtog herefter gavekortet i form af et sponsorat på 15.000 kr. til Lyngby Boldklub.

Det var efterfølgende en beæret Claus som takkede Danske Bank og Thomas Lindstrøm for den flotte anerkendelse: ”Jeg er utrolig glad og stolt over nomineringen og ikke mindst kåringen. Jeg vil gerne sige tak til Danske Bank, Thomas Lindstrøm og ikke mindst vores mange frivillige trænere og ledere som gør det til en fornøjelse at møde på arbejde hver dag”, fortalte CLaus Frank-Nielsen.
Fra venstre: Thomas Lindstrøm , Claus Frank-Nielsen og Claus Langkjær, Danske Bank i Lyngby