Fosgaard-comeback i sikker reserve-sejr

Det blev 3 af Lyngbys nu tidligere skadesplagede folk, som afgjorde reserveholdskampen mod Vejle Kolding. Lasse Fosgaard gjorde comeback og scorede.
Ayoub Sørensen, Frederik Gytkjær og Lasse Fosgaard er tre spillere, som alle har det tilfælles at det har måtte se den seneste tid blive spoleret af større og mindre skader. I dag var de alle med fra start og satte et solidt aftryk, da de kongeblå besejrede divisionskollegerne Vejle Kolding i reserveligaen.
Kampen gav også de første minutter for Jeppe Brandrup og Rasmus Nielsen, der begge har måtte se de første par kampe fra sidelinjen med skader. Fanol Perdedaj, der på grund af et maveonde først fik forårskamp i benene i søndagens sejr over HB Køge, var ligeledes med, så det var et temmeligt stærkt Lyngby-hold, der stillede til start.
Vejle Kolding kunne alligevel glæde sig over at stå bag kampens første scoring, da de efter 10 minutter bragte sig foran. Lyngby var i kontrol gennem hele første halvleg, og derfor fik gæsternes glæde kun lov at vare cirka et kvarter. Et indspil fra siden af banen fandt frem til Lasse Fosgaard, der resolut vendte med bolden og sparkede læderet sikkert ind. Fornem scoring af den tilbagevendte offensivspiller, der efter aftale fik 45 minutter i denne kamp.
I pausen blev han således erstattet af Frederik Gytkjær, der efter tyve minutter kunne heade Lyngby på 2-1. Jeppe Brandrup var gået med frem og slog et godt indlæg til det forreste område, hvor Gytkjær kunne pande bolden i mål. Med ti minutter igen kunne Ayoub Sørensen så lukke og slukke, da han på straffespark sikrede en sejr på 3-1. Udover Ayoub Sørensen spillede også Jeppe Brandrup og Rasmus Nielsen alle 90 minutter.
I spidsen for reserveholdet var som altid Jack Majgaard og han var tilfreds med sit mandskabs præstation: "Jeg synes det så godt ud. Der var god bevægelighed og vi havde held med at sikre, at de ikke rigtigt fik fat i bolden. Vores store boldbesiddelse gjorde dem lidt frustrerede især i første halvleg. I 2. halvleg kommer vi til at spille med lidt for lidt tålmodighed, men vi får styr på det og afgør kampen. Så alt i alt mange gode præstationer og det så ud til, at der er mange som gerne vil spille med om pladserne på førsteholdet" lød det fra Majgaard efter kampen.
De kongeblås næste opgave i reserveligaen er allerede næste mandag, hvor FC Fredericia gæster Lyngby.
Match Facts:
Lyngby BK res. – Vejle Boldklub Kolding res. 3-1 (1-1)
0-1 (10), 1-1 Lasse Fosgaard (25), 2-1 Frederik Gytkjær (65), 3-1 Ayoub Sørensen (str. 80)
Lyngbys startopstilling: Nicklas Højlund, Jasin Khayat (<-> Sebastian Lassen (75)), Frederik Krabbe, Jeppe Tverskov (<-> Oliver Rasmussen (80)), Jeppe Brandrup, Fanol Perdedaj, Rasmus Nielsen, Lasse Fosgaard (<-> Frederik Gytkjær (46)), Ayoub Sørensen, Alexander Green, Bror Blume.