Lyngby BK henter Lasse Fosgaard

Lyngby Boldklub henter den 25-årige offensivspiller Lasse Fosgaard til klubben. Den etablerede Betsafe Liga-spiller skifter til de kongeblå på en tre-årig kontrakt.
Brønshøjs offensive profil Lasse Fosgaard skifter til Lyngby med øjeblikkelig virkning. De kongeblå har købt den tidligere Avarta-spiller ud af kontrakten med Betsafe Liga-kollegerne fra Brønshøj og tiltræder i Lyngby med øjeblikkelig virkning.
”Vi har fulgt Lasse tæt de sidste to år, og er sikre på, at han kan bidrage til at forstærke truppen. Lasse dækker primært de to kantpositioner, men kan også spille under angriberen.  Tilgangen af Lasse skal også ses som et udtryk for, at vi ønsker at skabe en tilstrækkelig bred trup, hvor der er stærk konkurrence på alle positioner” fortæller Lyngby-manager Niels Frederiksen.
Frederiksen ser fine kvaliteter i sin nye kantspiller, som både er dygtig 1 mod 1, men også mere centralt i banen: ”Han er boldfast, når han bevæger sig ind i banen og deltager i kombinations- og afslutningsspillet midt for mål – en kvalitet vi vægter højt hos vores kantspillere. Lasse har samtidig et fantastisk spark hvilket 7 mål i sidste sæson for Brønshøj vidner om. Det er også et stort plus, at jeg altid ser Lasse arbejde hårdt begge veje”.
Lasse Fosgaard glæder sig til udfordringerne i Lyngby: ”At få muligheden for at blive fuldtidsprofessionel er noget, som jeg i lang tid har haft et ønske om og jeg er sikker på, at Lyngby er den rigtige klub for mig. Jeg har hørt meget godt om klubben og de spiller en form for fodbold, som jeg kan lide og som også passer godt til mine kvaliteter” fortæller Lasse Fosgaard og fortsætter:
”Jeg ved at jeg skal lære at begå mig i en ny og anderledes spillestil, men den udfordring glæder jeg mig meget til og tror på, at skiftet til Lyngby Boldklub vil løfte mit niveau som fodboldspiller” lyder det fra kantspilleren, som kom til Brønshøj i et skifte fra Avarta i 2010.
Lasse Fosgaard har fået kontrakt med Lyngby frem til sommeren 2015.