Yussuf Poulsen matchvinder i Gladsaxe

Lyngby Boldklub fulgte søndag eftermiddag op på den fine sæsonstart mod FC Fyn. De kongebl&arinaring; besejrede AB på udebane med 1-0 – matchvinder blev Yussuf Poulsen, der scorede sit første seniormål for Lyngby.
Lokalopgørene mod AB er på forhånd de opgør, som mange – især Lyngby-fans – har sat kryds ved i denne sæson af Betsafe Ligaen. Søndag eftermiddag blev det første af tre lokalbrag så spillet og det blev en tæt og lige affære.
Lyngby startede bedst og fik hurtigt sat sig på kampen, der dog bølgede lidt frem og tilbage. De kongeblå var det styrende mandskab i det meste af opgøret, men det var alligevel AB der fik kampens første reelle mulighed, da Kevin Bechmann Timm fik afsluttet – Nicklas Højlund fik dog afværget.
Kampen var ikke vanvittigt velspillet og begge mandskaber havde svært ved at kreere de chancer, som der normalt skal til for at snuppe en føring ved pausen. Lyngby havde de fleste opspil, men manglede ofte skarphed i den næstsidste aktion, hvorfor de to hold kunne gå målløse til pausen.
I 2. halvleg kom AB lidt længere frem på banen, men bortset fra et forsøg i sidenettet var akademikerne ikke just skarpere end de kongeblå. Derfor var den oplagte mulighed en nulløsning, men ti minutter før tid kom målet så endelig.
Rasmus Nielsen satte fint Yussuf Poulsen op, og den unge Lyngby-angriber viste koldblodighed alene med AB-keeper Rune Pedersen. Ungdomslandsholdsspilleren tog et perfekt træk udenom AB-målmanden og scorede sikkert sit første mål i Lyngby-trøjen.
Der blev ikke scoret yderligere i opgøret og dermed kan Lyngby sætte endnu 3 point ind på kontoen og fortsætte som tophold i Betsafe Ligaen.
Match Facts:
AB – Lyngby BK 0-1 (0-0)
0-1 Yussuf Yurary Poulsen (80)
Lyngbys startopstilling:
25. Alexander Green
Advarsler:
Semere Haile, AB (34)
Uffe Bech, Lyngby BK (45)
Thomas Rasmussen, Lyngby BK (53)
Morten Karlsen, Lyngby BK (66)
Alexander Green, Lyngby BK (90)