Lyngby sælger Emil Larsen til OB

Lyngby Boldklub siger mandag farvel til en vaskeægte Lyngby-dreng. De kongeblå har solgt kantspilleren Emil Larsen, der fremover tørner ud for OB i Superligaen.
Superliga-klubben OB har mandag formiddag færdiggjort deres køb af Lyngbys offensive profil Emil Larsen, der skifter til fynboerne med øjeblikkelig virkning. Kantspilleren har været et fast og særdeles populært indslag på banen siden gennembruddet i efteråret 2009, hvor Emil Larsen blev matchvinder i sin debutkamp, scorede sejrsmålet i oprykningskampen mod Vejle og siden fik sit gennembrud på højeste danske niveau. Sidste officielle optræden for Lyngby bliver således 1-0-sejren i Superligaen over Brøndby, hvor Larsen blev matchvinder.
Det er med andre ord en vigtig mand, som forlader de kongeblå – alligevel er manager Niels Frederiksen glad for, at Emil Larsens fremtid er faldet på plads: ”Først og fremmest er der grund til at ønske Emil tillykke med aftalen med OB. Emil er et sted i karrieren, hvor han har behov for større udfordringer, så han kan udvikle talentet yderligere. Det er jeg sikker på, at han kan i OB. Da salget af Emil samtidig er økonomisk attraktivt for klubben, er der grund til at være både glad og stolt over denne handel ” udtaler Niels Frederiksen, der dog ikke vil ud med, hvor meget OB har måttet slippe for U21-landsholdsspilleren.
Lyngby-manageren hæfter sig i øvrigt også ved, at der er tale om et skoleeksempel på, hvordan Lyngby gerne vil udvikle deres talenter: ”Emil har været i Lyngby hele vejen og hans historie viser en række vigtige pointer i forhold til talentudviklingen. Den vigtigste er nok den, at det i Lyngby er muligt at etablere sig på både klub og ligaplan og samtidig jagte en ambitiøs karriere. Derfor tøver jeg ikke med at kalde salget af Emil Larsen for en rigtig god historie for klubben og vores talentudvikling”.
Hovedpersonen selv glæder sig til en ny udfordring. Målsætningen er naturligvis at tilføje flere dimensioner til et i forvejen stort talent og det sikrer skiftet til Superligaklubben OB: ”Jeg glæder mig selvfølgelig rigtig meget til mine nye udfordringer og tror på, at OB er den rigtige klub for mig lige nu” fortæller Emil Larsen og retter desuden en stor tak til vennerne i Lyngby, som han vil f&osloslash;lge tæt i fremtiden: ”Efter så mange år i Lyngby tror jeg, at jeg altid vil følge med i, hvordan det går Lyngby og alle de folk i og omkring klubben, som jeg har lært at kende” lyder det fra Emil Larsen.
Med 56 Superliga-kampe og dertilhørende 13 scoringer så er det bestemt ikke en urutineret herre, som OB får i stalden. Emil Larsen har ligeledes fået sit gennembrud på U21-landsholdet, ligesom han var en af de bedste spillere på Ligalandsholdets tur i vinteren 2012. Emil Larsen har underskrevet en 4-årig aftale med OB.